Реорганізацій, а
тим більше ліквідацій районних державних адміністрацій, в цьому році не передбачається.
Готується нова
редакція проєкту Закону «Про місцеві державні адміністрації». Ним і буде
визначено їхні повноваження, регламентовано діяльність РДА, структура,
чисельність. Пропозиції до законопроєкту пройдуть широкі публічні обговорення.
З прийняттям відповідного законодавства, Уряд прийме низку рішень щодо
формування нових РДА та часові рамки перехідного періоду. За потреби, у
районах, які будуть ліквідовані, можуть продовжити функціонування на певний
період окремих структурних підрозділів РДА, які надають важливі послуги,
наприклад соціального забезпечення. Так само не передбачається якогось
тотального вивільнення працівників РДА. По перше, нові РДА повинні стати більш
інституційно спроможними і дієвими і для їх комплектації потрібні висококласні
службовці, які сьогодні є в РДА. По друге, громади отримали широкий спектр
повноважень, для виконання яких також потрібні якісні кадри, яких поки що вкрай
бракує. Хто б де не працював – він все одно живе в якійсь громаді, то ж зможе
продовжити свою роботу чи у виконавчому комітеті ради громади, чи у Центрі
надання адмінпослуг… Є багато інших варіантів.
Утворення нових та ліквідація старих районів: що
буде з районними радами?
Районні ради
передбачені чинною Конституцією України, а отже вони діятимуть і на рівні нових
районів. Інший варіант можливий лише після внесення відповідних змін до
Основного Закону.
12 червня Уряд схвалив
законопроєкт щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації
органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв’язку із
утворенням (ліквідацією) районів, де прописано чітку регламентацію подальших
кроків.
Серед іншого,
проєктом документу визначено, що повноваження районних рад, які представляли
спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою
України, припиняються в день набуття повноважень райрадами, обраними на
відповідних перших місцевих виборах у новостворених районах.
Також у
законопроекті зазначається, що обрані райради нових районів з дня набуття ними
повноважень є правонаступниками всього майна, прав та обов’язків районних рад,
території яких було включено до складу відповідного нового району.
Проектні норми
регламентують і питання утворення та реорганізація районних рад як юридичних
осіб.
Питання
формування обсягу повноважень районних рад ще узгоджується з профільними
міністерствами. Попередньо, до власних
повноважень райрад належатиме управління майном спільної власності
територіальних громад району і розмежування майна між територіальними
громадами.
Щодо делегованих
повноважень, які будуть визначені секторальними законами, ще тривають
консультації. Розглядаються наступні пропозиції:
- підтримка
освіти (спеціальна загальна середня освіта);
- підтримка
охорони здоров’я (підтримка та розвиток закладів охорони здоров’я вторинного
рівня);
- соціальний
захист населення (соціальні територіальні центри, окремі заходи із соціального
захисту дітей та ветеранів війни та праці на районному рівні)
- фізична
культура та спорт на районному рівні;
- культура та
мистецтво на районному рівні;
- реалізація
районних програм і заходів у молодіжній сфері;
- вирішення
окремих питань у сфері землеустрою, містобудування та архітектури на районному
рівні.
Перейти до магазину |
Принциповою є
позиція, що жодне повноваження райрад не повинно дублюватися чи пересікатися з
повноваженнями органів місцевого самоврядування територіальних громад. Вони
мають стосуватися лише об’єктів спільної власності територіальних громад на
період до повної чи часткової передачі їх громадам. Не буде ніякого
підпорядкування органів місцевого самоврядування територіальних громад районним
радам ні адміністративно, ні фінансово.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.