вівторок, 25 серпня 2020 р.

Чи можуть Запорізьку область приєднати до Дніпропетровської: Думка експертів

Читачі досить критично поставилися до нашого матеріалу «Запорізьку область хочуть приєднати до Дніпропетровської» авторства Миколи Чарука.

ТокмакІнформБюро вирішив з’ясувати чи дійсно є така загроза – приєднання до Дніпропетровської області нашої Запорізької, як пишеться у тексті цього матеріалу

Місто Токмак Пологівського району Дніпропетровської області?

Те, що Токмак у результаті реформи децентралізації увійшов до складу Пологівського району вже нікого не дивує бо це – аксіома.

25 жовтня на місцевих виборах ми оберемо голову Токмацької територіальної громади, депутатів Пологівської районної ради.

Чи може стати місто Токмак Пологівського району у складі Дніпропетровської області – слово експертам:

«Наразі наша держава перебуває у вирі реформ та змін. Однією із реформ, до якої географічна наука має безпосереднє значення, є реформа адміністративно-територіального устрою (АТУ) нашої країни, яка була розпочата разом із реформою місцевого самоврядування, так званою реформою децентралізації, і є рівнозначною їй.

На сьогодні в Україні активно проходить процес формування нової системи адміністративно-територіального устрою - утворення об’єднаних територіальних громад. Яка географія їх утворення? Яка їх територіальна структура , фінансовий та демографічний потенціал?

Перший етап реформи передбачає передачу частини повноважень держави на найнижчий адміністративно-територіальний рівень – новоствореним об’єднаним територіальним громадам (ОТГ). Що, у свою чергу, передбачає об’єднання шляхом укрупнення сільських рад. Оскільки, новоствореним ОТГ передбачено передачу основної частини державних повноважень, які до цього виконували районні державні адміністрації, існування останніх стає недоречним. І, згодом після повного завершення процесу об’єднання сільських рад та формування нових ОТГ на території кожного району, існування районних державних адміністрацій як і самих районів, на територію яких була поширена юрисдикція останніх, буде припинено. Отже, перший етап реформи передбачає реорганізацію сільських рад в ОТГ та ліквідацію районів.

Другий етап реформи передбачає формування другого рівня АТУ країни. Оскільки, громади не можуть виконувати повністю функції державних органів влади, на території кожної області передбачається формування адміністративно-територіальних одиниць регіонального рівня – префектур (повітів чи округів). Оскільки, на державному рівні, досі не існує офіційної позиці щодо назви даної одиниці АТУ, на думку автора статті, найбільш доречно буде її назвати «префектурою». У запропонованих змінах до законодавства та Конституції визначено утворення інституту державних префектів – осіб, які буду контролювати виконання законів та Конституції ОТГ на певній території. Цією «певною територією» і буде нова одиниця АТУ регіонального рівня. Відповідно до цього, таку одиницю АТУ регіонального рівня буде найбільш доречно називати «префектурою», оскільки її буде очолювати префект.

Третій етап реформи передбачає формування третього регіонального рівня АТУ країни.

Після формування двох нижчих рівнів АТУ – місцевого та субрегіонального, реформу буде логічно завершити реформою вищого рівня системи АТУ – регіонального.

Фактично, це означатиме зміну кількості областей країни у сторону їх зменшення.

Проте, про реформування цього рівня системи АТУ країни на експертному середовищі говориться дуже мало, оскільки поки не існує єдиного варіанта проведення такої реформи. Тут, також можуть знадобитись знання та методи суспільної географії, оскільки вітчизняна суспільна географія давно вже має власний варіант поділу країни та суспільногеографічні райони, який і повинен лягти в основу нового обласного поділу.»

Автор: «ТОВАРИСТВО ДОСЛІДНИКІВ УКРАЇНИ»: Анатолій Мельничук, Павло Остапенко, ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ВЛАДИ: реформа №1 [аналітичні записки].

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.