Звернення депутатів Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області до Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад та територій України, народного депутата України Олександра Пономарьова щодо реформування адміністративно-територіального устрою районного рівня


Ми, депутати Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області, звертаємося з питанням щодо реформування адміністративно-територіального устрою районного рівня.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.01.2019 року № 77-р «Про затвердження плану заходів з реалізації нового етапу реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні на 2019–2021 роки», в Запорізькій області обговорюється питання моделювання системи адміністративно-територіального устрою субрегіонального (районного) рівня, розробленого Мінрегіоном спільно з групою експертів із геоінформаційного моніторингу реформи децентралізації.

За результатами моделювання запропоновано поділ Запорізької області на п’ять районів: Запорізький, Мелітопольський, Бердянський, Енергодарський та Пологівський. І відповідно до вказаної моделі територію Чернігівської громади віднесено до Пологівського району.

Чернігівський район Запорізької області один із перших в Україні та області розпочав і провів реформу децентралізації.

У 2017 році було сформовано Чернігівську селищну об’єднану територіальну громаду за принципом один район – одна громада. До складу громади входить 41 населений пункт в якому проживає більше 16 тисяч жителів.

Запропонований Мінрегіоном варіант – район з центром у м. Пологи є неприйнятним з наступних причин.

З м. Пологи та Чернігівською селищною об’єднаною територіальною громадою відсутній належне транспортне сполучення. Жителі громади зможуть дістатися до м. Пологи лише із смт Чернігівка (наявний лише один маршрут зранку о 5:50) та у зворотному напрямку о 19.00, при цьому цей маршрут пролягає тільки через 2 населених пункти із 41. У зв’язку з цим, жителям громади, в тому числі і соціально незахищеним верствам, доведеться знаходити можливості, кошти та транспорт, щоб дібратися до м. Пологи. Із найвіддаленіших точок громади відстань до м. Пологи складає 97,2 км.

Географічно Чернігівський район межує із Пологівським тільки по одному старостинському окрузі по двом селам (Басань та Григорівка). Стан автомобільних доріг до міста Пологи знаходиться вкрай незадовільному стані. Відрізок дороги між населеним пунктом с. Новополтавка та с. Басань в період негоди взагалі непроїзний.
Ми неодноразово звертались до Запорізької обласної державної адміністрації з пропозицією розглянути питання щодо створення шести районів (округів). Один з яких Токмацький з центром у місті Токмак з подальшим приєднанням Чернігівського району до Токмацького району.

У місті Токмак функціонують міжрайонні територіальні органи центральних органів виконавчої влади та інші державні установи, зокрема: Пенсійний фонд України, Державна фіскальна служба України, Фонд соціального страхування та ін.
Цей варіант найбільше відповідає потребам людей і є найбільш вдалою моделлю майбутнього адміністративно-територіального устрою субрегіонального рівня Запорізької області, яка забезпечить просторову основу для організації і діяльності місцевих органів виконавчої влади та територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. З м. Токмак та Чернігівською селищною об’єднаною територіальною громадою наявні регулярні транспортні маршрути, які охоплюють майже всі населені пункти громади. Транспортна доступність та безперешкодний доїзд мають беззаперечне значення для жителів громади, надаючи можливість їм швидко та зручно дістатися до м. Токмак.

Звертаємось до Вас, з метою забезпечення населення Чернігівської селищної об’єднаної територіальної громади публічними послугами та забезпечення комфортного і безпечного життєвого середовища, зважаючи на географічне положення району (відстань від Чернігівки до Токмака 39 км), стан автомобільних доріг та сполучення, наявність територіальних державних органів, розглянути можливість створення шести адміністративних районів Запорізької області.

У разі розгляду моделі, яка передбачає створення п’яти районів, враховуючи існуючу мережу автомобільних доріг, їх стан та сполучення (автобусне та залізничне – станція Верхній Токмак) просимо включити Чернігівський район Запорізької області до Бердянського району.

Більша частина населених пунктів Чернігівської громади межує із Бердянським районом та має пряме (зручне для населення) сполучення із містом Бердянськ.
Близько двадцяти населених пунктів розташовані по трасі Н 30 Василівка – Бердянськ, по якій кожні 30 хвилин рухаються автобуси міжміського сполучення в бік міста Бердянськ. Через інші населені пункти рухаються автобуси міжміського сполучення за трьома маршрутами. Жителі громади мають змогу безперешкодно і в зручний для них час доїжджати до м. Бердянська та у зворотному напрямку.

Крім того, Чернігівський район включений до Бердянського госпітального округу і за умовами співпраці жителям громади надаються зокрема такі медичні послуги як пологи.

Крім того, у місті Бердянськ розташовані медичні заклади приватної власності, послугами яких жителі громади систематично користуються. Розвинена сфера обслуговування у місті (наявність кінотеатрів, торгівельно-розважальних центрів, музеїв тощо) дає можливість жителям громади отримувати можливість для більшого інтелектуального розвитку та організації свого дозвілля та налагодження торгово-економічних звʾязків.

Враховуючи вище вказане, жителі більшої території громади вже мають географічні, економічні, історичні та культурні звʾязки із м. Бердянськ та Бердянським районом, тому включення Чернігівської ОТГ до Бердянського району є логічним та обґрунтованим, від якого жителі громади матимуть більш якісні медичні, адміністративні та соціальні послуги, на що в кінцевому рахунку розрахована адміністративно-територіальна реформа субрегіонального (районного) рівня.
А також, з метою забезпечення інтересів жителів Чернігівської ОТГ було б доречним розташування офісів підрозділів центральних органів виконавчої влади в адміністративному центрі новоствореного району.

Адже не весь перелік соціальних та адміністративних послуг буде надаватися на рівні громади, натомість кінцевим надавачем послуг залишаться підрозділи центральних органів виконавчої влади.

Враховуючи вищевикладене, з метою забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів жителів Чернігівської селищної обʾєднаної територіальної громади, наближення до жителів представництв державних органів влади, враховуючи історичні, національно-культурні, соціально-економічні та інші особливості території, просимо Вас: розглянути питання щодо внесення змін до законодавства щодо створення шести адміністративних районів Запорізької області.

У разі неможливості створення шести укрупнених районів та віднесення Чернігівської селищної об’єднаної територіальної громади до Токмацького району, просимо включити територію Чернігівської ОТГ до Бердянського укрупненого району.
Про результати цього звернення та прийняте рішення просимо проінформувати Чернігівську селищну об’єднану територіальну громаду.

Заздалегідь вдячні за підтримку та порозуміння.

З повагою, депутатський корпус Чернігівської селищної ради.

Схвалено на сорок дев’ятій сесії Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області сьомого скликання 24.01.2020 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.